Bila budak mentah menjadi MP, bukan kerana bijak tetapi kerana bapa, patut buang sahaja dalam parit jenis semacam ini.

MP itu apa bro?

Menang sekali dan mendapat majoriti 2,000 lebih, bukan kerana terror sangat, berhinggus lagi, dek kerana bapa dan dek kerana Pak lah tertelan dan terlekat buah kana dalam tengkok, dia menang.

Dia nih, jikalau datang interview untuk kerja dengan aku, lulusan cukup makan Hopkin dan dari UTN, dalam kursus enginering, aku rasa aku buang application dia dalam bakul sampah. Tidak sempat datang interview bro.

Dengan muka chengkung seperti pelarian Afghanistan atau Pakistan, memang lah aku paling tidak suka. Nasib baik kulit orang Melayu, jikalau tidak aku rasa dia tu hendak sama dengan kaum pelarian Rohingya.

Aku heran, kenapalah geng-geng Lembah Pantai pilih budak berhinggus ini.

Apa dia hendak lakukan kepada rakyat Malaysia.

Main gitar dan bernyanyi lagu dangdut?. Dia tidak ada bakat langsung. Sama dengan geng DAP.

Aku syorkan engkau berhenti kerja dan buat anak banyak-banyak. Engkau tidak layak langsung jadi MP.

Ramai orang semacam engkau ini hanya layak jadi orang main pgitar sahaja. Itu pun MP juga tu, tau tak?.

Mat Ell.

Main pleir tu apa Mat Ell. Bukan kah itu perkataan obscene?

Eekaa.

Ops soory boss, itu perkataan jawa dari Nigeria boss, ianya merujuk kepada Main pGitar boss.

Mat Ell.

Oii.

Eekaa.

Leave a Reply

