Dulu beria-ia suruh Mahathir berhenti, bila sampai masa dia, amboi, PAS tidak benar dia berhenti!!, wa pu cek, belawok!!

Aku tak reti hendak cakap apa benda.

Engkau orang reti tak?

Amboi, bila orang suruh berhenti, dia kata PAS tidak beri dia berhenti. Satu jawapan koner bengkok tu.

Aku bukan hendak mengata apa, cuma naik sebak dada ni mendengarkan berita mengatakan perkara sebegitu.

Jikalau Kelantan naik semacam Amerika, dengan faktorinya, dengan jet nya, dengan air bersihnya, dengan segala macam, aku tak kisah  lah bagi kerja kepada dia, sampai mati pun tak aper. Bubuh dalam peti kaca pun boleh, seperti Kim Jong il, no hal nya. Tak der siapa kisah dan busuk hati, tau tak.

Ini entah apa apa, silap silap haribulan aku ni dituduh kafir, engkau tahu tak?

Tengok ler, jalan raya siap dengan duit kumpul lagi, katakan sudah ada jentera yang hendak buat?. Mana dia. Bohong nombor satu lah PAS ni, kenapa lah jadi semacam itu.

Kemudian dengan keretapi laju dia lah, hey, semacam lah kita semua ni buta. Tak nampak kereta api Tanah Melayu yang ada dari Tumpat ke Dabong tu laju setara mana lah?

Lagi lagi hendak tipu kami semua. Dah tu dia kata PAS tidak beri dia berhenti. La. Jikalau lah aku jadi semacam dia tu, aku naik malu muka lah, tidak ada benda aku buat, baik lah aku stop jer.

Dah tua tua tak der kerja, okay lah takut senang jatuh sakit aku khawin muda. Ada kerja sikit, payah lah hendak jatuh sakit, ada bini muda dok urut. Tetapi jikalau jenis duduk takut dekat bini, ini lah sebabnya, tak hendak henti kerja, takut tak tau apa hendak buat dan senang lah terkojol.

Jangan lah macam tu, sampai bila hendak tahan penduduk Kelantan supaya jadi orang Taliban?

Satu masa di Talibankan kamu semua baru tau.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s