“Bubar UMNO sertai PAS!!!” – Saya Islam, jadi cadangan itu ditolak.

Buat masa ini dia adalah boss kepada manusia dan mengawal masjid dan semua Tokong di Kelantan 

YB Tuan Haji,

Gesaan TG Nik Aziz menyuruh ahli UMNO bubar UMNO dan masuk PAS di rujuk. Disini adalah jawapan saya sebagai ahli UMNO.

“Sorry lah Tuan Haji, saya beragama Islam dan taat kepada Allah dan Rasul, Nabi Muhamad.

“Saya melihat Tuan Haji ini tidak menepati corak sebagai pemimpin yang saya inginkan. Saya inginkan seorang ketua yang tidak terlalu lalu lah tua dan yang suka berfikir panjang sebelum menyatakan pendapat, walau pun kita dibenarkan “berfreedom of speech”.”

“Saya berbangsa Melayu. Mengikut apa yang difahamkan kepada saya, Tuan Haji tidak suka bangsa Melayu. Jadi, saya khuatir, sekiranya menjadi ahli PAS, saya tidak akan ada nama bangsa lagi.”

“Saya berpendapat, UMNO lah satu satu parti yang menegakan siar Islam, serta menjaga kepentingan orang orang Melayu di tanah air ini. Oleh yang demikian, cadangan supaya UMNO dibubarkan itu, adalah satu cadangan yang tidak realistik, berbau politik anti Islam, serta ingin membunuh agama Islam di Malaysia.”

“Lagi pun, di dalam kawasan tanah negeri Kelantan seluas  14 920 km persegi, saya difahamkan Tuan Haji hanya membina sebuah masjid  di Rantau Panjang, seluas 400 meter persegi, bagi kegunaan 1.6 juta umat Islam di Kelantan. Juga difahamkan, Tuan Haji turut terlibat didalam membina beberapa Tokong Besar di Asia Tenggara, dari yang sedang tidur, sedang bersila kepada yang berdiri. (Gambar gambar TG ada berlambak lambak di “google image” menunjukkan Tuan Haji ada bersama dengan sami Buddha untuk merasmikan acara pecah tanah membina tokong?). Saya khuatir, satu masa lagi Tuan Haji akan membina Tokong yang teramat besar dan yang boleh terbang ke bulan bersama roket nya.”

“Oleh yang demikian, saya tidak boleh menerima cadangan itu bagi menyelamatkan akidah saya dari terpesong jauh.”

“Bedasarkan faktor-faktor penting yang tersebut diatas, maka dengan ini Cadangan Tuan Haji di tolak”.

Harap maklum.

Yang Benar,

Mat Ell, Bunut Payung. 

P.S: Cadangan membubar parti harus dihantar direk kepada PM Najib yaitu Presiden UMNO. Saya meluahkan perasaan saya sebagai ahli UMNO sahaja. Harap boleh faham Tuan Haji!! Jangan maarraah, nanti lekas tua!!.

2 thoughts on ““Bubar UMNO sertai PAS!!!” – Saya Islam, jadi cadangan itu ditolak.

  1. Aku sokong
    Jangan lupa satu salinan seorang kepada orang orang berikut…Haron Din, Mat Sabu., Hadi Awang , Din PR..Khalid Samad .. dll pemimpin PAS yang tak sempat disebut nama disini..

    Yang pernah merantau ke Gual Ipoh Tanah Merah tahun 70an dahulu..

Leave a Reply

