Hey bro, sorry ya, hendak tanya sikit, negeri Islam berjanji tidak payah ditunaikan kah janji mereka kepada rakyat?

Saya, bukan apa, kena bertanya lah sikit, kerana saya sudah terlampau lah pening nih.

Saudara mara saya kata kerajaan negeri Kelantan di bawah pemerintahan PAS Islam telah berjanji bermacam macam pembangunan  diantara nya:-

  1. Petrokimia Bacok
  2. Tasik Kwong Resort
  3. Pengkalan Kubor Newtown
  4. Danau Tok Uban Resort City
  5. Tok Bali Newtown Fishing destination
  6. Port Sri Tujuh Beach
  7. Kubang Kerian Bus terminal and interchange
  8. Pergau Agro Project
  9. Inland Port Kuala Krai
  10. Kota Bharu Kuala Krai Super Highway
  11. Inter City 125 Super fast Train track to any destination.
  12. Many more.

Dan saya memikirkan bagaimana Negeri Islam boleh berjanji tetapi tidak payah laksanakan janji janji itu. Jadi Islam itu sebuah agama yang boleh berjanji dan tidak diwajibkan menunaikan janji . Saya hendak tanya, itu kah ajaran Islam?

Dan bagaimana pula sekiranya mereka dibenarkan bekerja sebagai penari seksi dan para penonton pula pengikut beragama Islam itu?

Boleh sejuk kan hati saudara mara saya di Kelantan dengan memberi jawapan yang iklas bro?.

P.S:  Saya rasa lah, Dr Mansor ini sudah terlupa sebut dua tiga empat lagi tokong besar di Kelantan kut bila dia sebut “Cocky, Arrogant dan Tokong”.

P.P.S: Harapkan pagar, pagar makan beras.

Leave a Reply

