Belanjawang Pakatan Rakyat 2013.

Ha ha ha, aku pun boleh buat, sorry lah Lim

Dilihat dari apa yang dibuat, Belanjawang Pakatan Rakyat 2013 merupakan satu dokumen “cut and paste’, kata orang putih, atau kerat dan tiru.

Bila orang hendak buat dokumen Belanjawan,  Pakatan Rakyat pun hendak buat benda sama. Bila orang hendak bentangkan Belanjawan 2013 , mereka juga amat lah teringin untuk membentang Belanjawang 2013, Pakatan Rakyat.

BTW, aku rasa perkataan Rakyat itu sudah tidak sesuai lagi digunapakai selepas perkataan Pakatan. Amat menyampah sangat, rakyat itu makna nya termasuk aku. Sedangkan aku tak terhinggin lah hendak join pakatan seperti mereka. Boleh tak tukarkan perkataan itu. Sudah naik ke pangkal otak bengang nya aku  dengan mereka ini. Cuba letakkan perkataan Pakatan Longkang ke, atau Pakatan Perabihduit ke, baru betul betul menjiwai nama awak semua. Annuar, dah lah, naik muak dah!!. Jangan lah paksa kami buat pakatan alqeada lak.

Tengok, dalam Belanjawang mereka ini, termasuk ingin menyediakan highway di Sabah dan Serawak. Tidak lain tidak bukan kerana bas menjelajah PKR tidak dapat digunakan seperti di semanjung. Dah lah kena cari penaja jet peribadi. Mereka ini lupa kut, bas mereka telah pun di sebur cat merah di Kelantan, itu adalah kerana orang Kelantan mengeluh besar highway yang Pakatan bina belum lagi siap siap. Dah dua puluh tahun dah. Belum siap. Habis nak bina di Sabah dan Serawak?.  Jangan engkau, bukan lagi cat disembur tau. Entah entah batang hidung engkau jadi ghaib, nampak rongga sahaja. Nyanya. Macam mana engkau orang hendak buat ceramah bantai Dr Hasan Ali, nampak macam tengokorak yang bersyarah. Lari orang.

Belanjawang Pakatan 2013 nampaknya sangat trauma dengan semua benda yang ada angka nombor 1, dan dalam belanjawang mereka telah menyekat kesemuanya, seperti amat lah jealous kerana mereka tidak ada idea macam mana hendak buat yang lebih baik dari benda 1 Malaysia. Ambik engkau, jealous lah you.

Jikalau belanjawang dibuat dengan perasaan jealous, maka dokumen belanjawang itu seperti mengikut belanjawang seorang suri rumah yang amat jealous dengan jiran dia. Bila jiran membeli kerusi baru, dia akan beli kerusi baru yang lebih lebih baik. Ini adalah belanjawang suri rumah jealous. Terpokai lah para husband yang pilih Pakatan nanti.

Saya amat heranlah, setelah menjadi menteri kewangan, pengarang utama Belanjawang Pakatan Rakyat 2013 tidak ada bakat sedikit pun untuk mengurus kewangan negara.

Semua orang bila baca Belanjawang Pakatan Rakyat yang ditulis didalam bahasa Inggeris, adalah merupakan satu kertas yang dibuat oleh penuntut yang baru lulus mathematik dan tidak tahu bahasa Melayu.

Maaf kata, semua orang buat gelak dan dikeluarkan didalam dalam twitter memperli kebijakan kaum “copy and paste” bila tengok Belanjawang 2013, Pakatan Rakyat.

Maaf , Pakatan. Tidak ada bakat lain kah?. Cuba lah bakat didalam acara renang terjun botol ke, atau kuak dada ke, atau buat lah pakatan berenang berirama, boleh lah lihat lihat macam mana anda semua menari, bukan ingin membuat kerja yang tidak reti dibuat. Kan nanti orang kata Pakatan Penipu. Dah kata UMNO yang jadi dalang. La. Tak habis habis komer semua ya.

4 thoughts on “Belanjawang Pakatan Rakyat 2013.

  1. Setakat buat belanjawan apa masalahnya..masalahnya ialah bagaimana nak laksanakan belanjawan tersebut.
    Macam janji2 pilihanraya..sekadar tabur mudah je, nak laksana tu satu cabaran.

  2. Belanjawang yang membazir wang rakyat,
    1. Fuckatan janji nak bina jambatan Sabah ke Labuan senang tak payah pakai jet.
    2.Fuckatan nak hapuskan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) jika memerintah – hehehe semuanya keranakapiaq harbi dengki 400 imam dan ketua kampung Melayu dapat pergi haji free.
    3.Fuckatan nak ambil alih Khazanah Nasional dengan alasan melakukan penstrukturan semula – hahahaha semuanya nak cekau duit rezab negara dan menempatkan para kapiaq harbi sebagai lembaga pengarah dan menggunakan duit negara membayar balik dana yahudi selama ini.

Leave a comment