Bila politik dendam gila babi, rakyat yang pilih mereka jadi babi gila.

Kerja senang dapat duit, ada jabatan yang buat macam tu.

Syabas, semasa dibawah BN memang senang dan mendapat ‘pat” atas kepala setiap hari. Apa syabas buat BN suka hati, dan rakyat yang pilih BN tidak ambil kisah.

Bila Penang diperintah BN, Melayu boleh hidup dengan senang di Penang, tiada apa apa onar atau bising-bising.

Bila Perak di ambil oleh DAP, dah mula jadi kecuh. Kaum Cina di beri terlebih nasi, sampai berak pun sepuluh kali sehari. Sedangkan Melayu makan pun susah hendak masuk mulut. Dah jadi kecuh seluruh kampung di Perak, perang mulut di sana sini, sampai Cina tak Islam pun boleh baca Quran.

Kelam kabut. Dan kelam kelibut.

Cina di Selangor sekarang ini enjoy pompuan urut sana sini. Duit di kutip untuk tabung pilihan raya nanti banyak dari duit lendir, beratus kali lebih banyak dari duit lendir yang dikutip oleh JAIS.

Tengok, apa sudah jadi bila kita pilih manusia, bukan pilih pemimpin yang berkaliber, tidak kira dari mana parti lah.

Semasa BN, Syabas angin besar. Sekarang angin kecik kerana kena picik setiap hari. Bila angin besar dalam kepala mereka buat susah kepada rakyat. Lewat bayar satu hari, air kena potong. Surat notis potong air sampai tiga hari selepas air dipotong, dan mereka setelah kepala besar amat lah zalim. Orang berkerja didalam ofis, tidak dapat ambil wuduk. Terus tidak jadi sembahyang. Terus pergi urut kaki. Berapa ramai orang yang duduk flat dan rumah kedai di bawah JMB kena kowtim pemotong talian air dari Syabas dan kena warning setiap hari bahawa mereka ada power potong air, sedangkan JMB tidak ada wang kerana mereka dapati rakyat tidak beduit untuk bayar.

Sekarang Syabas kena hentam. Bukan apa, jikalau betul kerajaan negeri hendak ambik alih, memang patut buang sahaja mereka yang berkepala besar tu. Besar kepala kerana angkuh yang amat sangat. Tidak peduli kesusuhan rakyat jelata. Sedangkan jual air ini tidak payah pakai modal besar. Tuhan beri air free, bukan kena gonyang punai mereka baru keluar air.

Tengok. Apa balasan tuhan kepada mereka hari ini. Apa di buat semua tidak kena.

Urut dan duit urut adalah satu benda yang senang dapat. Macam JAIS lah, berkuasa intai sana intai sini, dapat cekup dapat duit. Urut pula senang juga, buat kedai pakai tilam dan bawa pompuan ayu sudah dapat duit. Semua benda senang dapat duit. Semasa hebat dulu, tiap hari JAIS cerita mereka tangkap mangsa. Setiap kali dapat RM3,000. Sekarang kurang sikit. Itu lah dia, mereka ini ngajar orang cari duit lebih dari kerja lendir melendir.Bila sudah ajar semua orang di Selangor reti buat. Sekarang ini ada beribu tempat lendir melendir.

Ambik engkau, setiap pelusuk ada kedai cari duit lendir semacam JAIS buat.

Bila perintah Penang, dan orang berduit kata buat rumah tinggi, Kong Wang Egg kata allright, ada chance hendak bina Penang sebagai Singapura. Bagi chance orang Singapura Cina haprak tongsang tak basuh berak pakai air datang duduk disana. Tetapi bila hendak bagi Melayu ambik alih pelabuhan Pulau Pinang, Wang Egg kata mana lah boleh, mereka kena cari orang Penang. Orang Penang kaya kaya semua pandai dan Melayu mana ada otak. Betul betul racist punya Wang Egg.

Bila Selangor di perintah pembangkang, ramai tokey angkat sampah Melayu kena tendang keluar dan diganti dengan tokey Cina. Tokey Melayu angkat sampah dapat duit lebih semasa BN, dah khawin dua dan tiga. Beli lori berpuluh puluh. Sekarang kena rejek, lori entah kemana, habis. Bini muda dah lari balik ke Medan atau Lombok. Benda keras untuk makan sudah kurang. Semua benda sudah jadi lembik, jalan pun makin lembik. Ramai Melayu sakit lepas Selangor di perintah oleh Khalid.

Jadi apa hal semua orang bising bising. Kan semua itu kamu yang pilih. Syabas dulu angkuh, sekarang tuhan sudah balas, Cina Penang hendak Cina sekarang dapat lah kamu Cina racist, dan Selangor hendak jadi negeri maju, kamu pilih Khalid dia buat cara dia lah. Teramat maju lah komer semua. Semua benda ada.

So apa bising bising. Terima saja lah!

Semua pemilih kaum jenis ini memang seperti Nik Abduh. Cakap berdengking dengking, satu benda pun tidak ada didalam otak asas untuk memajukan umat.

Padan lah muka komer semua, dan terima lah zakat pilihanraya dari duit lendir dari orang berpolitik dendam gila babi yang anda semua pilih. Apa, awak semua ini bukan babi gila kah?.

He he he. Terkiot komer semua ya.

Padan lah dengan balasan yang pahit itu.

Mat Ell.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s