Jadi Imam Mohdi jap

 Imam Moh

Hari ini aku ingin menjadi Imam Mohdi, tau tak.

Engkau jangan main-mian, aku cakap nih.

Bila aku tengok Mak Jah di cerai, aku pun ingin jadi Imam Mohdi.

Sakit hati orang tua itu dicerai, bukan apa, siapa hendak jaga dia dah tua-tua tu? Aku cakap masa muda laki dia balun dia bukan main lagi, minta maaf lah, aku Imam Mohdi mesti cakap betul punya. Ya lah sekarang dah lembik dah tua, apa, bila pergi dengar Hassan Ali dia naik jelous sampai terkeluar air liur hendak bercerai.

Yang best nya cakap tidak sefahaman kerana sokong orang lain, dan tidak sokong PAS, atau Husam Musa lah tu. Mari hendak cakap sikit, apa kena mengena dengan sokong orang lain, sokong sokong itu pendirian hati dan keinginan hati, engku ingat orang tak tahu ke apa yang ada dalam hati kamu. Tentu lah hendak Mek Tok tu yang lebih muda, bergetah lagi ya tak. Dasar jantan gatal, telur dah lembik hendak kahwin muda dah kut?

Ini Iman Mohdi cakap, pergi minta maaf dan balik jaga orang tua tu. Jangan dok mengatal, apa engkau ingat Nik Aziz bagi jadi calon ke?, Semua calon PAS dari luar Kelantan, jangan berangan lah engkau.

Ini seorang lagi bila orang kata PAS memecah belah kan keluarga dia cerita benda lain, sikit sahaja cerita bab bercerai. Hey, nyanyuk ka?

Jangan buat Imam Mohdi marah.

Tengok, pedang dah bergerak gerak ni, kiri ke kanan, main. Tak pasal terkeluar sarung.

Kalau engkau orang dok sembahyang bawah pokok, tepi parking teksi atau bas stand, tepi longkang, macam mana nih, ramai nanti sembahyang atas bumbung, sembahyang pakai tali, gantung macam tarzan, engkau ingat dia orang semua ni pas sekolah agama ke, semua dah main abstral traveling pergi Mekah you. Mabuk jenis ni, mana boleh pergi Mekah dalam tidur, GILA.

Kalau kamu gila rakyat jadi mereng, kalau kamu berjanggut kata benda pelik pelik, haram jadah lah, semua benda yang tidak masuk buku, engkau ingat orang ramai baca buku kah? Tentu baca internet tentang Matrix lah, tentang sofi lah, tentang jalan atas air lah. Kenapa buat orang makin bodoh.

Cuba bagi peluang orang jadi baik. Berfikiran waras, dan tidak menjadi jurujual kopi tongkat ali dan pemunggut duit derma di ceramah.

Dah, aku dah tak nak jadi Imam Mohdi. Engkau orang jadi lah., Tak kuasa jadi orang gila macam komer.

Mat Ell.


One thought on “Jadi Imam Mohdi jap

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s