Bang tu gapo, kerah orang sembahyang, politik lah tu ~ Basa tak reti, payah basa.

Ok. Jikalau macam itu aku hendak suruh kumpulan aku pergi ceramah semasa khutbah Jumaat, hendak cakap tentang aku terlalu miskin, dan orang perintah Kelantan tak buat apa apa hendak tolong aku. Boleh kah, basa.

Politik lah tu, basa.

Tiap masa sembahyang ada bang di Mecca dan Madinah. Tetapi negara itu tidak ada politik. Jadi bang apa benda tu abey weh. Bang politik kah? Basa hendak klentung saya ya.

Ikut mu lah, basa.

Ini apa dia pulak. Basa.

Quran itu perkataan politik,jadi politik adalah quran. Dan satu lagi berkata, Ouran bukan politik, itu ayat suci dari Allah. Hok mana satu betul ni?. Basa tak reti gapo.

Bak pa jadi begitu teruk disini? Seorang kata gitu dan seorang kata gini. Taliban kah semua mereka ini? Basa punah ranah sana kata gitu sorang kata gini. Ini cara hendak lawan UMNO lah ni. Basa tak reti gapo.

Bawa lah mereka ni jumpa Raja Arab Saudi dan suruh jadi orang politik di negara itu, basa suka sangat berpolitik. Suruh dia jadi Menteri Besar Bahrain, dan cakap lah Arab semacam mereka bercakap kepada orang Melayu. Orang Melayu boleh angguk jikalau tak faham pun, orang Bahrain, siap kena plentung kalau silap. Harus harus kena masuk jail dan hey tak tau lah silap buat fatwa kena pancung kepala,  basa tak reti gapo, hok ni lah.

Di Arab Saudi tidak ada parti politik. Pergi lah buat parti Islam di negara itu. Sebab di Mecca dan Madinah dan Arab Saudi tidak ada parti Islam semacam PAS. Tidak ada adik kakak weh. Hendak jadi macam Nabi menegak kan Islam, hoh dah itu kenapa tunggu, pergi kesana buat parti PAS lawan Raja Arab Saudi kerana mereka tiada parti politik. Tegak kan Islam disana kerana mereka bukan Islam jikalau tidak ada politik. Bila ada Quran tetapi tidak ada politik jadi bila masa pula Quran itu ayat politik? Pergi lah ke Mekah nun buat parti PAS, hendak tengak kan Islam sangat seperti nabi. Lagi dekat dengan rumah Allah, tak payah serambi serambi rumah Allah doh. Kubur Nabi pun ada di Madinah,  jadi pergi sana, boleh menziarah tiap hari kalau mau boleh duduk disitu pun.

Sudah bosan dengan kalian semua. Tak tentu hala dibuat oleh semua mereka ini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s