Bila pilihan raya ~PAS sudah minta derma Jalanraya

Ramai tertunggu tunggu dengan pengistiharan hari PRU 13.

Keadaan semasa yang membuat semua ahli politik, para peniaga, para investor, rakyat jelata dan aku duduk gelisah untuk membuat perancangan sebagai ahli masyarakat di Malaysia.

Keadaan kehidupan semasa bertambah cemas apabila Najib menyatakan beliau tidak “tahan” hendak adakan pilihanraya bila bila masa.

Kecemasan itu telah menjadikan PAS tidak senang tidur sehingga telah mengadakan hari pecah tanah derma pilihanraya, opps sorry, derma jalanraya semalam.

DAP sudah menunggu dengan dana dari urusan urutan masyarakat Malaysia untuk mengada kan apa apa pilhan raya. Mereka sudah bersedia pada bila bila masa.

PKR sudah bersedia untuk mengadakan bersih 4, 5, 6 sampai keberapa ratus supaya kekalahan mereka akan di tebus dengan rusuhan besar besaran sehingga mereka dapat mengunakan kekalahan sebagai kemenangan.

BN?

Belum. Yang sudah bersedia adalah Presiden UMNO.

Segala king of the kings didalam UMNO yang tidak ada mempunyai peranan mungkin akan menjadi fakta kekalahan UMNO, sekiranya mereka ini ditinggalkan oleh kapal.

Contoh terbaik adalah Ketua Pemuda UMNO Kampar, melompat parti ke DAP setelah permintaan lombong pasir di tolak oleh pejabat tanah Batu Gajah. Itu baru tentang pasir tu. Apa jadi jikalau mengenai pangkat dan jawatan. Tentu lompat ke bulan.

Presiden UMNO mempunyai legasi bapa beliau, terus ke akar umbi bersama mereka yang mempunyai kepercayaan rakyat bawahan.

Sakmongkol, jenis ahli UMNO yang kecewa, merupakan salah seorang yang masih ramai didalam barisan UMNO.  Tengok Kadir Sheik Al-Lantui, seorang yang banyak menerima kebaikan semasa didalam UMNO telah lompat parti kerana frust, jelas kejadian ini  memberi gambaran manusia yang tidak ada nilai budi terlalu ramai diantara ahli UMNO zaman milinium ini.

Didalam barisan pekerja kerajaan juga banyak lagi matlaun matlaun yang kecewa, dan salah seorang nya adalah bekas ketua CID, ini semua harus dinilai dengan baik oleh Najib. Selagi mereka ini tidak didengar dengan jelas, pilihan raya tidak akan menyebelahi BN.

Selesaikan segala permintaan mereka ini, supaya keadaan pilihan raya menjadi tenang dan berpihak kepada kerajaan Islam Malaysia di bawah pemerintahan BN dan UMNO.

Walaubagaimana pun, barisan pakatan terdiri dari berbagai bagai jenis manusia dan ini boleh diklasifikasikan sebagai:-

“Lanun, orang frust, pendusta, peliwat, perogol bini orang, mempunyai karacter yang kurang baik, budi pekerti yang lemah, pendusta agama, penzina, perasuah, ahli UMNO yang kena rejek, menlantik anak, bini dan anak menantu sebagai orang kuat, penipu agama, scammer seperti dari Nigeria, pencetus rusuhan, pemakan duit haram, dan pembunuh akal dan fikiran umat bawahan.”

Kaum jenis sebigini amat sesuai diklasifikasikan “bahaya”. Dimana jikalau mereka kalah, mereka akan bereperang dengan polis.

Mereka susah mendapat mandat dari rakyat. Tetapi tipu helah zaman ini amat canggih, lihatlah bagaimana seorang wanita boleh jual rumah bungalow RM6 juta untuk di beri Negro dari Nigeria. Itu baru rumah tu.

Harap kita boleh keluar dari sitiuasi seperti ini kerana, sebagai orang yang berniaga, kita harus menjalankan urusan tanpa perlu tunggu dan tunggu. Dimasa ini semua pergerakan ekonomi amat slow. Ruang pejabat kosong tidak dapat di sewa, sehingga mencapai taraf yang paling rendah yaitu 30% ruang pejabat masih kosong di kawasan mewah Kuala Lumpur belum pernah terjadi didalam tempuh 4 tahun.

Sekiranya kita harus berperang, semasa Pakatan kalah, kita berperang sekarang lah, semoga kejahatan didalam hati manusia seperti itu dapat diselesaikan dengan jalan cepat dan tidak memboringkan kehidupan kita seharian.

Jadi tarikh PRU 13 adalah tahun depan  iaitu selepas jalan raya PAS tidak siap dibina kerana kurang derma.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s