Ya ker ~ jabatan agama tak berguna?

Kata ~ tukar  tiub~ Tube 8:-

Semua Jabatan Agama mesti dimansuhkan dengan segera dan dibuang ke dalam tong sampah sebab ia merupakan suatu alat yang digunakan oleh UMNO dan Raja Gopal untuk menipu rakyat Malaysia.

Bukan itu sahaja, ianya juga membazirkan wang rakyat! Sepatutnya mereka yang bekerja di Jabatan Agama yang kebanyakannya tak lulus SPM, diupah bekerja sebagai pencuci tandas di Mid Valley mengambil tempat Mat Bangla dan Mat Indon. Mereka yang bekerja di Jabatan Agama ini kebanyakannya tak lulus SPM atau dapat Gred 3.

Digunakan oleh UMNO dan Raja Gopal. UMNO saya kenal, Raja Gopal tu sapa, ketua jurulatih pasukan bola kita ke?. Tak kan kut, dia bukan Islam, buat apa kisah dengan jabatan agama Islam. jadi sapa lah tu yang dimaksudkan oleh beliau huh?.

Lagi, kata nya:-

Selepas gagal SPM, mereka pergi belajar di sekolah pondok di Pakistan. Bila balik dari Pakistan atau Mesir, mereka akan bekerja di Jabatan Agama.

La, tidak pass SPM dan boleh belajar pulak di Pakistan, ya ke?. Macam mana tu, boleh kah?.

Lepas tu dia kata lagi:-

Malaysia kekurangan tenaga buruh dan terpaksa membazir wang berbilion ringgit setahun kerana mengupah buruh asing dari Indonesia dan Bangladesh sebab Pak Arab Celup dan Mak Arab Celup ini malas nak bekerja kerana terlalu suka mengintai apa orang lain buat.

Betul kah, kerja dia orang ini mengintai apa orang lain buat?.

Dah tu apa lagi dia kata:-

Pak Arab Tiruan dan Mak Arab Tiruan ini adalah pemalas yang hanya mahu mengaji kitab, mengutuk orang lain, berdemo kat konsert, dan mengintai apa orang lain buat di dalam bilik tidur.

Mengintai orang tidur dalam bilik?. La, ya ke.

Dan lagi:-

Untuk meneruskan gaya hidup pemalas mereka, mereka sanggup diperalatkan oleh Pendusta UMNO untuk menangkap basah sesiapa sahaya yang Pendusta UMNO hendak aniayai.

Dan lagi:-

Apa faedahnya Jabatan Agama????

Apa ini kah yang hendak dibersihkan. Kerana intai itu kerja bodoh ke?

One thought on “Ya ker ~ jabatan agama tak berguna?

  1. mamat ni bukanlah hasil kacukan perkahwinan munah dan taufik. tp dari apa yg diungkapkan hampir layak digelar munafik!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s