Khalwat kerana inginkan sex – itu sudah hampir pasti, ini bukan valentime.

Jikalau bertanya kepada seekor kerbau soalan diatas, kerbau pun tahu berkhalwat itu kerana inginkan sex. Manusia tahu bercakap dan menghiling kepala mengata kan tidak, manakala kerbau  angguk kepala sahaja mengatakan kebenaran. Dan kedua kedua “konek” mereka mengembang dan membesar semasa itu. Jadi siapa yang bercakap benar?

Jangan hina kerbau kerana dia seekor binatang.

Kisah Badrulamin adalah kisah Melayu dan poligami. Ianya juga berkisar kepada kisah seorang pemimpin Melayu pada zaman ini. Kedua dua jalur cerita   melibatkan Islam sebagai agama turutan kaum Melayu dan juga menjadi perbandingan agama agama lain keatas agama turutan orang Melayu.

Islam membenarkan poligami, sekiranya mampu. Jikalau tidak hanya satu.

Semenjak 20 tahun lepas, Melayu telah mencapai taraf pembelajaran yang baik. Namum begitu, corak pembelanjaran di zaman ini menolak ilmu yang di asaskan oleh agama Islam secara teratur dan sistematik.

Hasil nya, pelajaran agama tidak menjadi perkara penting dan terpulang kepada initiatif individu tersebut untuk mempelajari  ilmu agama mereka itu.

Ilmu boleh dipelajari bila bila masa sahaja.

Yang tidak boleh di ajar adalah perilaku individu. Intergriti individual telah menjadi sumbang kerana asas agama sudah tiada. Apa yang dipelajari dimasa masa tua tidak dapat menjernihkan kalbu yang telah musnah dari asuhan hari harian tanpa agama yang tulin.

Sex adalah makanan harian umat manusia. Tanpa sex manusia menjadi layu dan tidak keruan. Setelah menghadapi masaalah dalam memenuhi keperluan sex harian dari isteri, manusia akan mencuba mendapat keperluan itu dari pasangan lain. Ini lumrah kehidupan siapa sahaja. Pemimpin atau orang biasa.

Dalam hal ini selalunya mereka yang mempunyai ramai anak merupakan peminat sex yang tinggi dan kuat. Dan mereka harus khawin. Di masa inilah mereka akan berselindung dengan agama Islam yang sebenarnya untuk membenarkan mereka khawin baru.

Macam mana sekiranya anda seorang pemimpin masih melanggan pelacur di Blue Apple?. Atau, apa guna nya agama Islam sekira nya anda masih menjadi pelangan pelacur Maluri Inn atau dimana mana sekali pun.

Disini lah taraf pokok pandangan mereka yang berpoligami dizaman ini. Ianya bukan satu contoh yang boleh merapatkan kaum keluarga malahan menjadi satu corak kehidupan negatif dan puncak segala permasaalahan kekeluargaan. Tujuan utama poligami dari pandangan umum sekarang ini adalah kerana manusia mempunyai keinginan sex yang tinggi dan luar biasa. Jenis sex dari Tongkat Ali dan Viagra.

Dan ini akan menjadi bahan bukti kejayaan agama turutan kaum Melayu kepada kaum lain. Bagi mereka ini adalah satu permasalahan berpanjangan dan akan  menjauhkan diri dari agama ini.

Ustaz zaman ini, terutama dari kalangan yang inginkan populariti, bangkit dari kalangan tanpa asas agama pada usia muda, dan mereka telah menjadi satu golongan yang cuba membawa kita kejalan benar mengikut pandangan  mereka, dan tentu nya pandangan mereka itu terlalu cetek dan tidak membawa menafaat kepada masyarakat umum.

Dan mereka akan mengkafirkan umat manusia sesama Islam, mengata orang lain bapak syaitan, mengelar musfti sebagai haramjadah dan segala bentuk penghinaan kepada manusia Islam lain. Dan ini sememang nya tidak selari dengan alam semula jadi timbul dari peradapan zaman Islam yang agung terdahulu.

Kerana apa?. Kerana berpuluh puluh tahun hayat hidup mereka dizaman muda hayut tanpa agama.

Dan apabila sampai masa “konek” mereka inginkan sex, mereka akan mengunakan Islam ke maksimum untuk berpoligami.

Dan ingatlah pemimpin sekarang ini telah lama liberal agama. Dengan menunjukan mereka itu “kuat agama” akan mendapat tempat dan menjadi tarikan politik kepada golongan yang tidak ada asas agama dari semenjak kecil. It’s all about the supply and demand curve, brother.

Dan semuanya akan hanyut bersama bahtera kosong mereka sampai bila bila.

Apa pendapat Ustaz Bob Lokman tentang isu poligami dan sex, tentunya beliau lebih arif?

Pendapat Ustaz Badrulamin tentang isu selain dari sex memang terserlah dengan gambar diatas. Pendapat tentang sex dan poligami pula semakin terdampar di pandangan umum. Walau pun beliau telah menghilingkan kepala atas, mengatakan belum memberi sebarang pendapat. Kita kan semua nya manusia. Bukan seekor kerbau jantan!!.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s